problem med extern hårddisk!

Hårddiskar och andra lagringsmedier.
smacke
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-feb-22, 16:51

problem med extern hårddisk!

Inlägg av smacke » 2009-feb-22, 16:55

Kopplade in min externa hårddisk igår och har gjort det flertal gånger innan utan problem men denna gången så formaterades den av sig själv, Den ligger på 640 gb men nu formaterades den automatiskt till 33 gb och alla mina bilder osv kan jag inte komma åt Bild
Snälla hjälp mig och lösa detta! det är en Maxtor 640 gb basics som köptes på siba.

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

.....

Inlägg av toxicstone » 2009-feb-22, 21:35

[quote=""smacke""]Kopplade in min externa hårddisk igår och har gjort det flertal gånger innan utan problem men denna gången så formaterades den av sig själv, Den ligger på 640 gb men nu formaterades den automatiskt till 33 gb och alla mina bilder osv kan jag inte komma åt Bild
Snälla hjälp mig och lösa detta! det är en Maxtor 640 gb basics som köptes på siba.[/quote]


Om de formaterades som du sa, kan du glömma bilderna om du inte lämnar in den till ett företag som arbetar med att återfå förlorad information.

Hur den kunnat bli endast 33gb bara sådär låter konstigt,
kan vara så att resten av hårddiskminnet vilar, enda sättet att väcka den partionen är att gå in på Kontrollpanelen\adminstrationsverktyg\datorhantering\diskhantering sedan där aktivera den genom en formatering av resten.

Skriv svar