kan inte initiera min nya 3TB HD

Hårddiskar och andra lagringsmedier.
Granit999
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-sep-14, 16:17

kan inte initiera min nya 3TB HD

Inlägg av Granit999 » 2012-sep-14, 16:29

Hej.
Jag kan inte initiera min nya 3TB HD i diskhanteraren. Den säger att den inte är klar. Jag har även provat att ha den som USB-enhet och då får jag ut ca 750GB. Jag har provat att initiera som MBR eller GPT utan resutat.
Jag har även provat att ha den som enda disk och provat att installera Windows 7. Jag får meddelande att disken är GPT och Window kan installera GPT-diskar. Jag har även testat disken med Seatols (Seagate). Enligt Seatols är disken OK. När jag i diskhanteraren kollar informationen om disken så säger den att det är en USB-disk. Den har tydligen blivit initierad som en sådan, hur får jag bort detta.

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-sep-14, 16:39

Kolla Bios så att din dator godtar 3TB-disk!
Annars får du boota från en annan HD och lägga till 3TB-HDn som auxiliary storage (extra lagringsanordningen) och gör en BIOS update check. Ladda ner och installera det som behövs inklusive drivers. Se till att ha den som GPT och inte MBR partitioning.
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Granit999
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-sep-14, 16:17

Inlägg av Granit999 » 2012-sep-14, 16:47

[quote=""Lagge""]Kolla Bios så att din dator godtar 3TB-disk!
Annars får du boota från en annan HD och lägga till 3TB-HDn som auxiliary storage (extra lagringsanordningen) och gör en BIOS update check. Ladda ner och installera det som behövs inklusive drivers. Se till att ha den som GPT och inte MBR partitioning.[/quote]

Jag har uppdaterat BIOS och den rapporterar 3TB

Skriv svar