Problem med extern hårddisk.

Hårddiskar och andra lagringsmedier.
Mitchy
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jun-04, 20:28

Problem med extern hårddisk.

Inlägg av Mitchy » 2011-jun-04, 20:38

Hej!

Jag har ett problem med min externa hårddisk. Jo, det är så att den krånglar, jag kan inte komma in på den (öppna den externa hårddisken och kolla vad som är i utan får ett felmeddelande som säger att jag måste formatera hårddisken.

Jag var rädd att alla mina saker skulle försvinna (saker som jag värderar högt) så vågade inte göra detta. Men när jag senare hade problem med att läsa av hårddisken, så kollade jag denhärdatorn-enheter och hittade den där. Men då stod det att det var 100% ledigt utrymme. När jag dock klickar på egenskaper, så står det "0byte" på allt (som t.ex., ledigt utrymme, utrymme osv.)

Har jag förlorat alla mina filer och i så fall kan jag få dem igen? Skall jag formatera den?

Tack på förhand, Mitchy!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jun-13, 21:07

Om du formaterar hårddisken ska du definitivt kunna använda den igen men dina filer försvinner från den, så pröva först att reparera den genom att gå in på den här datorn, högerklicka på externa hårddisken, välj egenskaper, verktyg, kontrollera nu och markera båda alternativ och kör det.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

bagira
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-jan-04, 12:20

Inlägg av bagira » 2012-jan-04, 12:26

Hej,
du kunde montera ur hårddisken från kasetten och koppla den till data som "slave2 disk. Kan hända att problem med kassetten inte med hårddisken (som ligger i den). Aurora Data recovery hjälper genom att utföra gratis diagnos, kolla med em. Dem har grattis även telefonrådgivning. http://aurora.se

peter logård
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-maj-04, 11:09

Ingen kontakt.

Inlägg av peter logård » 2012-maj-04, 11:22

Hej. Har en lacie 500GB. Har varit i golvet någon gång. Får inte en " bild " av disken när jag ansluter. När jag drar ut datakabeln ur disken kommer bilden av disken upp, en sekund, kanske. Startar upp normalt. Har kollat på nätet vilken typ av eliminator jag behöver. Hittade inget.Har 12v-2 A. Någon som anar vad...Peter L..

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-maj-04, 18:23

I fallet med lacie 500GB kan det vara värt att ta hårddisken ur kassetten och koppla in direkt till SATA men den första hårddisken har systemfel.

Mitchy där uppe svarade inte om hur det gick med hårddisken sen men det är stor sannolikhet att Mitchy hade kommit tillbaks om problemet kvarstod efter rekommenderad felsökning.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar